een eigen huis een plek onder de zon - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu een eigen huis een plek onder de zon - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu

een eigen huis een plek onder de zon

Door: Joanneke

Blijf op de hoogte en volg Joanneke

15 Oktober 2006 | St. Lucia, Soufrière

Hallo allemaal
Hier weer even een berichtje vanuit het zonnige St. Lucia.
Het weer is nog steeds mooi al heb ik wel een paar echt tropische regenbuien op mijn dak gehad. Dan plenst er in een minuut een hele rivier uit de lucht. erg raar.
Ik ben er achter gekomen dat de spinnen op dit eiland dan wel groot zijn, mar niet giftig dus dat scheeld weer he. Verder zijn alle beesten op dit eiland iets groter dan in Nederland. Ik heb namelijk een vlinder gzien net zo groot als skunkies (onze Kat) hoofd.
Even voor anne en chris, sorry maar de klompen zijn me nog even te heet onder de voeten, ook al leiden ze toch hilarische anekdotes onder de St. Lucianen, want die hebben nog nooit zoiest stoms gezien haha.
Mathy en ik zijn deze week verhuist naar ons eigen appartement in het plaatstje Soufriere daar hebben we allebei onze eigen slaapkamer en badkamer en het eerste feestje is natuurlijk al gegeven, mat wat hulp van de locale bevolking aka mijn housekeeping vriendjes. Die redden me steeds als ik iets nodig heb, ze koken zelfs voor me en doen de afwas ook al heb ik het verboden. Nog even genieten van de luxe he.
Verder gaat het leventje gewoon door, ik werk nog steeds in Housekeeping maar ben nu gepromoveerd tot chef zeep, oftewel supervisor. Ik haat housekeeping, maar over een paar weken ga ik over op front/office en ik ddorloop echt elk level in elk department, van chef schrobben, tot chef de baas spelen over iedereen. Ik heb dus genoeg ervaring als ik terugkom. Ook wil elke man op dit eiland nog steeds met eenblanke vrouw trouwen, dus ringen kan ik hier genoeg krijgen, Haha
Verder zit ik in het 52ste resort van de hele wereld volgens Europa´s beste graadmeter. Gaaf he. Het is nummer 3 van the caribean en the America´s, wat wil je nog meer, zon, zee, strand en goud op je cv. Het enige wat ik nog kan bedenken is jullie, maar als ik terugkom maken we het allemaal weer goed met wijntjes op het terras, btw locale wijn is niet te zuipen= net port.
Foto´s komen snel, maar moeten eerst nog verwerkt worden. hele dikke kus en knuffel = wel een beetje zweterig

  • 15 Oktober 2006 - 20:36

    Marijn:

    eeeej zussie!!!

    Fijn dat je het chill hebt.

    kus,

    little brother

  • 17 Oktober 2006 - 10:01

    Anne En Chris:

    Alleen de vogeltjesdans erbij en ze verklaren je helemaal voor gek!
    Lijkt me lachen.

    Kus, Annie en Chrissie

  • 18 Oktober 2006 - 12:17

    Petra En Bram:

    Hé wat leuk om jou zo te volgen. 'k moest alleen even zoeken hoe dat reageren nu werkt, maar......'t is gelukt.
    Enne niet te hard werken in die warmte!!
    Groetjes Bram en Petra

  • 18 Oktober 2006 - 18:19

    Sabine:

    Hé Joanneke!

    Dit is Sabine(nichtje van Vincent!).
    Ik heb eindelijk je site gevonden en tja wat moet ik zeggen...gaaf allemaal zeg!
    Het lijkt me allemaal enorm wennen zo in verweggie, maar beter een warm en mooi verweggie dan een nat en winderig Nederland.
    Heel veel succes en plezier nog en ga je belevenissen volgen.

    Groetjes Sabine

  • 19 Oktober 2006 - 11:36

    Elke:

    Hai Jo
    Ik heb ook ontdekt hoe ik je belevenissen kan volgen. Je eerste bericht hangt al bij 't Oaldershoes in de keuken, hardstikke leuk om allemaal te lezen! Ik ben benieuwd naar je foto's, vast mooie plaatjes om jaloers op te worden ;)
    Hele fijne tijd nog en ook genieten he?

    Liefs Elke

  • 26 Oktober 2006 - 22:06

    Sanne:

    Hey Joanneke! Was heel benieuwd hoe jij het hebt in St. Lucia en ben zo dus op je site terecht gekomen. Leuk je verhaal te lezen en ook erg herkenbaar aangezien ik ook in Housekeeping zit en volgende week naar Front Office (en reservations waarschijnlijk) ga! Op hoeveel ringen zit je al? ;) Echt heel herkenbaar allemaal! Geniet ervan en ik laat nog wel wat van me horen. Doe ook de groetjes aan Mathy! Sanne

  • 26 Oktober 2006 - 22:14

    Geesje:

    Heey Joanneke, Leuk jou site ook te lezen! Heel veel plezier nog daar, groetjes uit Jamaica

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanneke

Ik ga 4 maanden naar Zuid-Afrika om daar een humanitair project te lopen en om daarna nog een paar weken rond te trekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 619
Totaal aantal bezoekers 20802

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Cambodja

14 April 2006 - 23 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: