kakkerlak is kut St. Lucian style - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu kakkerlak is kut St. Lucian style - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu

kakkerlak is kut St. Lucian style

Door: Joanneke

Blijf op de hoogte en volg Joanneke

02 Oktober 2006 | St. Lucia, Soufrière

Hallo allemaal,

hoe is het in Nederland. Hier is het warm, erg warm. Ik sta ´s ochtends op en dan heb ik na het douchen al meteen een zweetsnor. Het is nog wel het regenseizoen en dat heb ik ook gemerkt, want kijk maar eens naar keizer kuzco en zijn plaatselijke regnbuien, binnen 1 seconde ben je doorweeks en je hebt niet door dat die bui eraan komt. het is wel leker verfrissend, behalve dat je na een halve minuut je eigen stoombad ebt gecreeerd. haha.
Ik zit in de vergaderzaal, omdat dit de enige plek is waar het wire/less internet te vinden is.
Ik ben m net doodgeschrokken, want er liep een spin voor mijn voeten zo groot als mijn hand. Argh, ik geloof dat ik daar nog maar even aan moet wennen. Verder leer ik al een paar woordjes patois een plat franse tal die ze hier lokaal spreken, vandaag hoorde ik dat sex vies is en een vagina is een kakkelak, groose , misschien moet ik toch maar een man worden anders moet ik door het leven met een kakkerlak, iewwwwwww (op zijn Nina´s).
Maar goed ik zou vandaag eigenlijk beginnen met mijn stage, maar ik ben al een paar dagen bezig. Ik wil natuurlijk niet opscheppen, maar ik heb meteen een hele hoge functie gekregen. Het schoonmaken van kamers in Jade mountain, wat erg hoog op de berg ligt. Toch is het niet zo vervelend hoor. Ik werk in een kamer met als raam een zwembad en als schilderij aan de muur het uitzicht op de twee pitons. De mensen zijn erg vriendelijk en nadat ik ze vandaag heb geleerd dat je moet neuken in de keuken hebben ik en matthy een taxiservice voor een jaar en morgenavond zijn we uitgenodigt op het straatfeest in het dorp, omdat het hier morgen thanksgiving is. Hebben vandaag al een special bottle of cleaning product mee naar boven gesmokkeld (rum).
Verder is er eigenlijk al erg veel gebeurd Ik doe op het moment dus even een operationele stage, maar dat verandert volgende week als de GM terug is,dan worden de plannen vastelegd. Tot die tijd heb ik het echt niet slecht: Ik zit in een van de hotelkamers en eet drie keer per dag in het restaurant(veel warm fruit), verder is bijna alles gratis, behalve sigaretten, alcohol en bellen naar het buiztenland, flauw he.......
Gister hadden Matthy en ik vrij en hebben we lekker op het strand gelegen. De zee is hier niet eens koud, maar lekker warm. Verder zijn we naar Soufriere geweest, waar de mensen vriendelijk en soms ook knettergek zijn. Al met al is er hier veel gebeurt en staat er nog veel te gebeuren.
Ik heb al wel foto´s gemaakt, maar voordat de techniek mij heeft gevonden duurt het nog wel even voordat jullie ze ook kunnen zien.
Verder is het adres waar ik zit:
Anse Chastanet Resort
P.O. BOx 7000
Soufriere
St. Lucia
West Indies
en je kunt het hotel zien op www.ansechastanet.com. En ja sorry, maar in het echt is het nog 100 keer mooier dan op de foto´s, dus dat wordt een project, denk ik dan maar he.
Jullie horen snel van me en ik hoop ook van jullie te horen. Hele dikke kus (voor iedereen die zich aangesproken voelt) en tot mails.

  • 02 Oktober 2006 - 11:34

    Marion:

    Wat leuk! De Saint Vincent Passage!!! Is die toch nog een beetje bij je.Hihi!

    Groetjes Marion

  • 02 Oktober 2006 - 12:48

    Anne En Chris:

    We zien je al liggen met je klompen op het strand, haha.

    Kus.

  • 02 Oktober 2006 - 14:54

    Lisa:

    He DUUUU, Hoi Jij! Mijn nederlands is bijna weg, ahora esta todo en español maar ik ga het proberen:
    Lekker naar de strand, he? Ik wil ooookkkk! Strand hier is met de bus 8 uur kots-rijen, dus later.
    Sinds wanneer ben je daar en waarom spreken ze patois op St. Lucia??? Niet alleen maar op Jamaica? Snap ik niet, ff googelen of wikipedia vragen.
    Knuffel en tot snel,
    Lisota

  • 02 Oktober 2006 - 17:54

    Lotte:

    Hey Jo,
    super allemaal. Zo en ik dacht laatst een grote spin te zien ;-).
    Heel veel plezier en succes.
    Kus Lotte

  • 02 Oktober 2006 - 19:46

    Hansje:

    Mmmmm, schoonmaak = rum. Wat is dan die hoge baan in het kamerschoonmaken?
    Ben nu al jaloers op dat strand. Ht stormt hier, wel gezelig!
    Liefs Hansje

  • 03 Oktober 2006 - 07:17

    Marijn:

    eeeej zussie!!!!

  • 03 Oktober 2006 - 08:18

    Ton En Anneke:

    rum om schoon te maken? ton drinkt het liever en ik maak gewoon met cif schoon.
    Het is hier nu herfst. Win d en regen .
    liefs van ons

  • 03 Oktober 2006 - 12:12

    Irene:

    hej meis,

    Klinkt niet slecht allemaal, ben wel benieuwd wat de plannen worden als de GM er weer is. Zelf ben ik nog steeds bezig met boston. Zorg dat je skype krijgt, lekker gratis bellen..

    succes X irene

  • 03 Oktober 2006 - 17:25

    Jeroen:

    he jo

    heb net je mail uitgeprint en zal hem in de keuken hangen voor de anderen oke.
    klinkt super daar, en je hoge functie...men je hebt het al verder geschopt dan bij ons en dat in een paar dagen..hahaha.. veel plezier en geniet van de mooie dingen. dat kakkerlakken verhaal zal ze hier goed doen in de keuken.

    gr van ons allemaal

  • 04 Oktober 2006 - 15:14

    Lieneke:

    Hee meis!
    Super om te lezen dat je je vermaakt! Alles goed gegaan met de reis etc?
    Hoe is je appartement/kamer?
    Hier gaat alles z'n gangetje, nog 12 dagen stage, en dan zit het erop voor mij! Kan niet wachten!
    Prachtig hotel! Net een paradijsje!

    Have fun, en ik blijf je site volgen!

    kus
    Lieneke

  • 04 Oktober 2006 - 17:29

    Silvie:

    Begin nu al jaloers op je te worden; zon, zee en strand! hier heeft de zon ons verlaten (dus geen vd-poel-weer meer) en plaats gemaakt voor kou en regen.. heel veel plezier nog daar! en geniet ervan he!
    liefs sil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanneke

Ik ga 4 maanden naar Zuid-Afrika om daar een humanitair project te lopen en om daarna nog een paar weken rond te trekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 20790

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Cambodja

14 April 2006 - 23 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: