druk, druk, druk - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu druk, druk, druk - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu

druk, druk, druk

Door: Joanneke

Blijf op de hoogte en volg Joanneke

14 Januari 2007 | St. Lucia, Soufrière

Hallo lieve allemaal

Yeeeeh!!!!!!!!!! Goed nieuws de KFC in Soufriere is geopend, eindelijk ergens waar ik kip kan kopen zonder botten erin.
Hier weer even een verhaaltjes van mij uit het regenachtige St. Lucia. Jaja, de zon heeft er blijkbaar geen zin meer in, of ze proberen me hier te neppen ofzo, maar op mijn vrije dagen en zodra ik klaar ben met werken begint het te regenen. Als ik een avonddienst draai regent het ´s ochtends en als ik een dagdienst draai regent het ´s middags. Tja had ik maar niet naast een tropisch regenwoud moeten gaan wonen he.
Verder gaat alles goed, de stage loopt voorspoedig en wordt af en toe zelfs een beetje saai, daarom hebben ze de bar uitgevonden. En in dit land hebben ze dat geperfecioneerd. Na twee maanden feesten voor de verkiezingen daarna kerst en oud en nieuw, vieren we nou het nieuwe cricket seizoen, oftewel als ik hier te lang blijf heb ik een leverprobleem en zou ik wel hier moeten blijven, want het enige dat daar tegen helpt is cocosnoten sap en de zwavelbronnen en ja die hebben ze in Nederland nou eenmaal niet. Mijn project als coordinator van het nieuwe restaurant zal ik binnenkort ook weer oppakken, want de bouw gaat weer beginnen volgende week. Ik bn dan de coordinator van de bouwput tot het uiteindelijke concept op operationeel gebied klinkt wel stoer he. Verder ga ik bezig met het ontwerpen van een huricane disaster plan, ben ik human resource management aan het moderniseren door alle applicaties in een computerprogramma te zetten en wordt ik opgeleid tot kayak instructor. Dat is allemaal naast mijn `normale` stage waar ik op het moment housekeeping supervisor voor ben, weet je ook wat je de rest van je leven niet wil doen. Verder heb ik natuurlijk al een glansrijke carriere als receptioniste en wasvrouw achter de rug, jaja ik moest drie dagen lang wassen en strijken, blech.
Verder heb ik een paar bijzondere feestjes achter de rug, vooral oud en nieuw was erg gezellig. Ik moest werken tot 11 uur, maar ben toen gebleven om het vuurwerk op het resort te kijken, want daar doen ze alleen op de resorts aan en niet in de stad. Ik ben bij Okeda (vriendinnetje) gebleven tot twaalf uur en ben toen naar de bar gegaan, waar we natuurlijk erg veel voorpret voor het volgende feestje hebben gemaakt. Mathy moest nog werken tot 2 uur, dus hebben we daar maar een borrel op gedronken. Daarna zijn we naar een chueve geweest, wat een daybreak party is. Dat duurt van 8 uur ´s avonds tot ongeveer 12 uur de volgende ochtend. Helaas moest er de volgende dag gewoon weer gewerkt worden, dus gingen we rond 8 uur maar weer eens naar huis. Met kerst hebben we niet zoveel gedaan, omdat er gewoon gewerkt moest worden, maar van de week hebben we een kerstdiner gepland. Beetje laat ja, maar zolang ik nog kerstkaartjes ontvang vind ik dat ik kerst nog mag vieren.
Gister ben ik naar de pokeravond van sommige manegers geweest. Heb natuurlijk niks gewonnen, maar het was wel erg gezellig. Verder heb ik daardoor wel weer allemaal vrouwenseries die ik kan gaan volgen op dvd. Niet dat ik daar erg veel tijd voor heb trouwens, want naast het werk heb ik genoeg om me op de straat te houden en niet naar huis te gaan. Meestal als ik uit de bus stap en naar huis loop kom ik wel iemand tegen en eindig ik in een barretje. Wees maar gerust mam, ik drink ook wel sapjes hoor!!!!!!!!!!
Verder ben ik het eiland langzaam aan het ontdekken, schiet niet echt op met maar een vrije dag in de week, maar volgende week komt Vin en dan hoop ik dat ik een paar dagen vrij kan krijgen om het eiland verder te verkennen. Het zal dus waarschijnlijk wel even duren voordat ik weer eens een berichtje achterlaat, want zoals je wel begrijpt hebben wij eventjes belangrijke dingen te doen, haha.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en vind het dan ook heel leuk om al jullie berichtjes te lezen, ook bedankt voor de kerstkaartjes en telefoontjes. Is toch wel leuk om ook op de hoogte te blijven van wat er in Nederland gebeurt.

Hele dikke kus

  • 16 Januari 2007 - 13:18

    Annie & Chrissie:

    Hey Joannie,
    Veel plezier met Vinnie, lekker genieten. En Vinnie als je terug komt staat de koffie/shake klaar want we willen natuurlijk wel ff weten hoe het was!!

  • 22 Januari 2007 - 09:47

    Sabine:

    Hé Joanneke!

    Wat fijn om te horen dat het dan eindelijk gaat gebeuren, mijn "neefje" gaat je opzoeken!
    Geweldig!
    Geniet er maar lekker van!


  • 30 Januari 2007 - 13:17

    Lotte:

    Hey Jo,
    Geniet lekker samen!
    Dikke kus Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanneke

Ik ga 4 maanden naar Zuid-Afrika om daar een humanitair project te lopen en om daarna nog een paar weken rond te trekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 20789

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Cambodja

14 April 2006 - 23 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: