My Earth Day - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu My Earth Day - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu

My Earth Day

Door: Joanneke

Blijf op de hoogte en volg Joanneke

12 November 2006 | St. Lucia, Soufrière

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor lle e/cards en reacties voor mijn verjaardag. My earth day zoals ze het hier noemen. Eigenlijk vieren ze het hier niet echt en daardoor is het ook een beetje vreemd om te zien hoe ze er mee omgaan. Dat doen ze namelijk gewoon niet. Een gefeliciteerd cab er nog nt vanaf, maar dat is het ook wel weer. Een feestje daarentegen is altijd moi meegenomen en het was dan ook erg gezelllig totdat iedereen om elf uur wegging amdat ze moesten werken. Datis nog zoiets aan dit land, of je het wil of niet en of je tijd hebt of niet, je moet overuren werken. en je bent afhankelijk van het rooster dat de baas voor je maakt. Daar heb je dus eigenlijk niet zoveel over te zeggen. Ik werk elke wek ongeveer twee keer zoveel als mijn mede stagair en huisgenoot Mathy, maar dat komt omdat we verschillende functies draaien. Ik ga een dezer dagen ook weer van werkplek verhuizen en dan wordt ik eerst receptioniste bij Anse Chastanet en dan ga ik terug naar Jade Mountain als Supervisor. Is weer eens wat anders he.
Verder is het hier zoals gewoonlijk gezellig. De feestjes zijn goed en duren lang. Het strand is heerlijk en de drukte begint te komen en daar hou ik van he. De verliefde jongetjes en de oversekste mannen houden me een beetje geisoleerd van de buitenwereld, omdat het niet erstandig is om als blanke vrouw alleen de straat op te gaan als het donker is, dus daarom ben ik een beetje afhankelijk, mar gelukkig zijn er mensen die me helpen en m op komen halen als dat nodig is. Verder slepen ze gewoon barbeques en muziek installaties naar mijn huis, zodat ik de deur niet uit hoef. haha.
Ik begin ook een beetje rond het eiland te reizen en mijn god het is hier prachtig. Er zijn watervallen, regenwouden, toeristische en historische plekken en weet ik wat allemaal. Binnenkort ga ik praten met de scuba manager of het mogelijk is dat ik uren voor niks werk en dan mijn certificate duiken van hun krijg.Ik hoop dat het doorgaat, want het lijkt me wel heel vet.
Na mijn verjaardag had ik even een heimwee dipje, maar dat is eigenlijk al wel weer over. Hoe kun je verdrietig zijn als je hier leeft. Dat is gewoon onmogelijk. Ik weet dat ik foto´s moet gaan sturen, maar geef me nog even ok. ik ga het zo snel mogelijk doen.

Hele dikke knuffel en kus

  • 12 November 2006 - 18:54

    Hansje:

    klinkt gelukkig al een heel stuk beter! Sterkte met de nicotine dip en kick their ass! XXXXX

  • 13 November 2006 - 18:50

    Ton En Anneke:

    Komt allemaal goed meid.
    Even over de verjaardagskaarten: Mochten er zijn die erg op elkaar lijken, het is echt puur toeval.

  • 13 November 2006 - 22:09

    Jan En Sjanien:

    Leuk iets van jou te kunnen lezen.
    Ik weet nog niet hoe je meer info van deze bladzijde kan halen zoals foto's maar dat moet je ons maar even laten weten.
    groetjes en liefs van ons tweetjes

  • 21 November 2006 - 13:47

    Sabine:

    Hoi!

    Ik wist niet dat je jarig was en denk dat het nu al een poosje geleden is, maar alsnog van harte gefeliciteerd!
    A.S Zondag, als we bij opa zijn, zullen we met zijn allen op de verjaardag van opa, jou en Vincent drinken!

    Groetjes Sabine

  • 24 November 2006 - 22:18

    Jepa:

    Goh, wat lastig al die mannen die je privacy niet respecteren maar gelukkig zijn er velen die je van isolement behoeden. goed van je dat je er zo mee om kunt gaan.
    vandaag met oom jan de trailer gerepareerd. We zijn op zoek naar een nieuw huis, bijna een gekozen maar toch net niet. we gaan nu ook verder dan vlak bij nina's school kijken. 'k heb deze week weer werk voor december binnen, het gaat maar door , ik wordt wel moe, 'k zal blij zijn als het kerst is, dan neem ik 14 dgn vrij. morgen wordt a3 60jaar en daar gaan we met z'n allen naar toe.
    Ik hoop dat het lukt met het scuba diven en dat je niet te vaak heimwee krijgt, mijn pa kreeg ook heimwee alleen wij waren geemigreerd en hij kon niet terug. Als je wat wil babbelen bel dan maar of stuur een mailtje.
    liefs van jepa, Marja en Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanneke

Ik ga 4 maanden naar Zuid-Afrika om daar een humanitair project te lopen en om daarna nog een paar weken rond te trekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 20787

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Cambodja

14 April 2006 - 23 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: