he schatjes ik leef nog!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu he schatjes ik leef nog!!!!!!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu

he schatjes ik leef nog!!!!!!!!!!!!!!!

Door: Joanneke

Blijf op de hoogte en volg Joanneke

25 Maart 2007 | St. Lucia, Soufrière

Hallo allemaal

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen, maar ik ben hier dan ook razend druk. Ik werk wat minder uren op het resort dan eerst, ongeveer 45 uur per week, maar ik heb daarnaast nog prjecten, een vriendje en een druk sociaal leven lopen. Ja alles valt wel op zijn plaats, St. Lucia voelt als thuis aan en daardoor gaat de tijd ook een stuk sneller. Maar dat beekent niet dat ik julli niet meer mis hoor. Het is af en oe best wel slikken als ik hoor wat er thuis allemaal gebeurt en ik kan er niet bij zijn, omdat ik aan de andere kant van de wereld zit.
Maar goed, waar zal ik eens beginnen.
Laat ik maar beginnen met het goede nieuws, Vin is langs geweest en dat was natuurlijk wel even geweldig. Helaas is ie ook al weer weg en dat is natuurlijk weer even kut!!!!!!!!!!!!!, maar we hebben het wel erg leuk gehad. Veel uit eten,veel strand en kleine mini vakantietjes tussen het werk door. Ik kreeg twee dagen per week vrij, omdat Vin er was en dat is toch wel een heel verschil. Ik ben nou weer terug naar 1 dag per week en de chronische vermoeidheid is weer terug. Het constante stappen hakt er ook wel in en ook al waren er niet veel feesten toen Vin er was, nu maken ze dat allemaal weer goed, sorry Vin. Maar ook Vin en ik hebben aardig wat biertjes genuttigt in het kleine Soufriere. Verder hebben we het eiland rondgereisd en zijn daardoor in de meest vreemde plaatsen geweest. Zo zijn we met zijn tweeen naar een onbewoond eilandje gekanood (ik hoor jullie gewoon denken stelletje viezerikken) en de reis ernaartoe was niet zleuk, omdat het tegen de sroom en tegen de wind in was en we aan het zinken waren, maar het was toch wel een hele ervaring. Verder heben we gesnorkeld, meerdere stranden bezocht en op krabben jacht geweest in het regenwoud. Dan moet je wel om 6 uur ’s ochtends opstaan maar goed, dat hebben we er dan maar voor over he.
Verder heb ik voor het eerst auto gereden op dit rare eilandje; dat was opzivh wel een hele ervaring, want de wegen zijn sleht en het is een uur lang haarspeldbochten en ontwijken van dronken chauffeurs, verder had ik een fourwheeldrive onder mijn kont en die luxe ben ik natuurlijk niet gewend, wist ik veel hoe dat werkte?!. We zijn die dag zo ongeveer het hele eiland over geweest; Vin, Mathy (Nederlandse huis/studiegenoot), Chris (Amerikaanse huisgenoot/collega), Cynthia (Mathy’s vriendin), Vin (vriendje) en ik (Joanneke). Lekker op het strand gelegen, voorgerechtje gegeten op de fishfry en toen door naar Rodney Bay voor steak en een paar biertje, al met al erg geslaagd.

Voordat Vin kwam ben ik met een paar collega’s/ vrienden de Gros Piton op geweest. Dat was nog best een klim, omdat stappen de avond ervoor misschien niet zo slim was. Ik heb ook foto’s gezien van die dag waar ik niet erg trots op ben, haha. De GM heeft geprobeert me daarmee te chanteren, maar ik ben natuurlijk nog steeds niet achterlijk en heb een plaatje van hem met oud en nieuw waar hij ook niet echt trots op kan zijn, haha. Verder hebben Mathy en ik een weddenschap gewonnen van de GM en heeft hij een contractje ondertekent dat hij ons een weekend op Trinidad schuldig is. Nu maar zien wat daarvan terechtkomt. Helaas is het carnaval in Trinidad al afgelopen, want dat schijnt het leukste te zijn van de wereld, beter dan Brazilie zelfs, maar dat maak ik dus helaas niet mee. Wel staat het in de planning om aan het einde van mijn stage over Boston terug te vliegen, want daar zit Irene en dan kunnen we even samen de wereld verkennen.

Mijn stage gaat verder ook goed, ik heb mijn eerste beoordeling gehad en daarin werd gezecht dat ikhet meer dan uitstekend had gedaan de eerste 4 maanden. Ik ben zelfs gevraagd om op bepaalde functies te blijven zitten!!!!!!!!!!
Op het moment benik kok en dat is af en toe wel lastig als witte vrouw tussen al die mannen die met je naar bed willen, maar tot nog toe valt het allemaal nog wel mee. Ik mag echt van alles doen, ik trek poep uit garmalen, maar mag ’s avonds ook de bonnen uitroepen en controleren of alles wel goed gaat. Niet echt goed voor je stem, want je moet vaak om koks of bediening schreeuwen, daarom zijn het waarschijnlijk allemaal mannen, want mijn piepstem brengt vaak gelach met zich mee.

Verder zijn we twee maanden geleden verhuisd naar het centrum, wat mij veel meer vrijheid heeft gegeven, omdat ik nu ook ’ s avonds alleen de deur uit kan. Het is niet zo goed voor het alcohol percentage, maar wel voor mijn gemoedsrust.
Binnenkort komt er weer een nieuwe stagair en moeten we waarschijnlijk weer verhuizen, maar ik ga niet meer weg uit het centrum en daar wordt rekening mee gehouden (jaja, soms hebben kleine meisjes ook wel invloed, haha).

Met Vin gaat het verder ook goed. Hij heeft besloten om te stoppen met het leger en weer naar school te gaan, adventure sport is waar hij straks in verder wil. Dus ook een nieuwe uitdaging voor hem.

Last but not least is er twee maanden geleden een Human Resource manager binnen gekomen uit Canada van mijn leeftijd. Dat is erg gezellig, omdat ik nu niet alleen een vriendin erbij heb, maar ok iemand die me begrijpt en ’s avonds gezellig bij ons langskomt om te eten en dergelijke. Het is toch wel prettig dat er iemand is met een beetje dezelfde cultuur als jij, die ook dezelfde moeilijkheden doorgaat.

Ik hoop dat ik iedereen nu weer een beetje geupdate heb en sorry dat het allemaal zo lang duurde, maar het was allemaal een beetje hectisch. Foto’s komen later (jaja, ik weet dat het erg lang duurt).

Hele dikke kus en tot over vijf maanden al weer.

  • 25 Maart 2007 - 19:08

    Silvie:

    Hee Jo,
    erg leuk weer wat van je te horen! toevallig gister nog op t werk over je gehad, dat het zó schandalig was dat je al tijden niet meer wat op je site had gezet!! :) Vin vorige week nog ff aan de bar gehad, leuk om van jullie beide te horen dat jullie het gezellig hebben gehad samen!! Hier gaat alles goed, mijn leventje is nog as usual; studie, werken, stappen, vriendinnen en natuurlijk Remco! Geniet er nog lekker van, ondanks alle drukte van je stage! Tot over vijf maand!
    liefs sil

  • 26 Maart 2007 - 07:00

    Marieke H:

    hey jo!
    goed om te lezen dat t goed gaat! t overviel me gister nogal toen ik je opeens ad telefoon had! En daarbij dat ik ah autorijden was en de verbinden 4 seconden vertraging.. niet goed voor de communicatie! :) maar wel superleuk om je stem weer eens te horen'!
    goed om te horen dat ze tevreden over je zijn daar en dat vin & jij t leuk hebben gehad. kut is dat he, als ie weer weg is! maar kop op, voor je t weet is t weer voorbij!
    Succes nog ff daar en hoop je snel een
    keer weer te spreken!
    kus mariek

  • 26 Maart 2007 - 13:24

    Irene:

    Hej Jo,
    Mij een beetje uilachen op mn website. Ik durf er heel wat onder te verwedden dat jij ook niets veranderd ben en dat met het piepstemmetje vond ik wel een mooie. Doe je best!
    X irene
    Ps de enige periode dat ik eventueel weg kan is augustus het kost alleen idd redelijk wat.

  • 31 Maart 2007 - 17:52

    Hansje:

    Hai joanneke,
    bel morgen of maandag even. De IBG wil je controleren!
    XXXXXXXXXXXX ook van de anderen hier!

  • 01 April 2007 - 11:21

    Pajevader:

    Hoi Ak, druk druk druk, ik/wij ook, leuk dat alles zo gaat bij je, leuk om te lezen dat het lekker loopt. vijf maanden is wel nog lang. Wel eens je foto's updaten want je zult wel veranderd zijn.
    We zijn gisteren in Mijnsheerenland naar een huis gaan kijken, Nina heeft daar eindelijk wat speelkameraadjes en de school is vijf minuten lopen. Garage voor m'n klusbedrijf.
    Ik ben nu al 10 weken met een verbouwing bezig en ik kan dit kwartaal met goed resultaat afronden. Vanmorgen kwam er een heel grote verbouwing (4 mnd) van een oud herenhuis binnen. Moet ik met een paar andere klussers samen doen. Kan best leuk/moeilijk worden. Misschien is het wel een makkie, maar ik heb de opdracht nog niet, vanavond praten, huis bezichtigen en dan offerte maken. De mosselen liggen in het water dwz het gaat niet zo makkelijk, ik doe dit jaar nog een proef in de Waddenzee en ik ga in de Voordelta de kwekerij opruimen, het is niet rendabel.Met Peter ga ik dinsdag uit eten in het vestingstadje Bussum, en ik probeer een afspraak te regelen om met Peter en Marijn iets samen te doen.
    Nou je bent weer bijgebabbeld, knuf, hug ,
    met veel liefs van
    jepa

  • 02 April 2007 - 21:40

    Lisa:

    Sooooo, finally some news from the caribe ;) Ok, look who´s talking, i know, haven´t been writing myself in a long time. Sounds great what you´re writing, Jo, and I can so relate to some stuff that you have to deal with. Ok, you had your boyfriend over, I had my daddy, hahaha, but since i got my boy over here i can live with that... ;)

    Met mij gaat het verder heel goed, heb viese kleine dieren in mijn magen, met hun gaat het volgens mij ook heel goed, en jahh, mijn nederlands.... bueno, despues de 7 meses de ful español, que quieres, pues...

    Besitos, kusjes, abrazos en knuffels,
    Lisa

    Have you got internet connection and skype at home or is there now way that we could talk without the money in our minds?
    (skype: lisa.wiedemann, msn messenger lisawiedemann@hotmail.com)

  • 05 April 2007 - 14:14

    Tina:

    Lieve lieve lieverd!!

    Eindelijk, na heel lang zoeken je site gevonden maar nog niet je emailadres!! Ik heb je laatst een sms gestuurd maar ik vrees dat het niet helemaal goed is gegaan!! Bij deze heb je in ieder geval mijn email: tinakruisdijk@hotmail.com.. Ik hoop dat alles goed met je gaat!!

    Tot mailse skat!!
    Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanneke

Ik ga 4 maanden naar Zuid-Afrika om daar een humanitair project te lopen en om daarna nog een paar weken rond te trekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 20769

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Cambodja

14 April 2006 - 23 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: