en we gaan nog niet naar huis - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu en we gaan nog niet naar huis - Reisverslag uit Soufrière, St. Lucia van Joanneke Buizer - WaarBenJij.nu

en we gaan nog niet naar huis

Door: Joanneke

Blijf op de hoogte en volg Joanneke

10 April 2007 | St. Lucia, Soufrière

Hallo allemaal,

Hoe gaat het in het koude kikkerlandje. Ik heb gehoord dat de zon al weer aardig doorbreekt en dat de dagen al weer lang zijn. Dat is hier wel anders, hier is het altijd warm en de zomeravonden bestaan niet, het is alijd donker om 6.30 ’s avonds en licht om 6.00 ’ s ochtends, maar daar hebben we dan natuurlijk wel de Caribische Sunrise bij he, (erg goede cocktail trouwens).

Laat ik maar eens even een goede update van mijn leven hier geven, want het is al weer een tijdje geleden he.

Nadat Vin is vertrokken vanuit St. Lucia zijn we maar weer eens verhuist. Dat moest wel, omdat er weer een nieuwe jongen bij ons in huis kwam. Zijn naam is Benjamin en hij werkt alleen maar in de keuken. Hij is al een ervaren chef, maar heeft besloten om als intern te gaan werken. Hij zorgt voor opvoedkundige momenten in het huis, omdat ie zich af en toe gedraagt als een vierjarige, maar daardoor zijn er ook wel weer erg hilarische momenten te vinden. Het nieuwe huis is ver weg van de stad, ongeveer twintig minuten lopen en dat is niet altijd veilig. Ik moet bijvoorbeeld langs het sportveld om thuis te komen en in het donker mag ik daar niet alleen langs. Dat betekent dat ik bijna elke avond dat ik uitga thuisgebracht wordt en dat zorgt er weer voor dat ik volgens de geruchten nu al met heel Soufriere geslapen heb. Ik kan me er niet meer druk om maken en als mensen er naar vragen zeg ik altijd maar dat Catsries de volgende stap in mijn plan is. Toch wel wonderbaarlijk dat een land waar de mannen allemaal zes vrouwen kunnen krijgen; ik alle mannen schijnbaar heb gehad, haha.

Maar goed het huis waarin we wonen is verder erg gelaxed, we hebben vier slaapkamers en zowel boven als beneden een balkon. We hebben een toilet beneden en twee badkamers boven. Beneden ons woont de nieuwe Italiaanse restuarant manager die zichzelf heel goed vind en verder alles heel slecht vind, dus die klaagt eigenlijk alleen maar. Verder hebben we een wasmachine die we moeten vullen met een tuinslang, omdat de wateraanvoer het niet doet. Is ook weer eens iets anders.
Omdat ik nu met drie kerels heb ik besloten om een schoonmaakster in te huren, kom ik erachter dat me dat 6 euro per week kost, had ik het veel eerder voor moeten doen.

Beneden de Italiaan woont de nieuwe yoga instructrice, ze is bijna veertig maar erg jong van geest en we hebben erg veel lol met haar.

Op het moment is iedereen een beetje uitgeput van het constante gewerk en de 50 uur die we per week op het resort zijn. Dan hebben we het dus nog niet eens over de uren die buiten het resort aan projecten worden besteedt. Daardoor is het stapleven even op een lager pitje komen te staan. We gaan nog steeds wel de stad in, maar meestal komen vrienden bij ons thuis en houden we filmavondjes, of maken we Pina Colada’s. Verder zijn de cocktail avondjes in Soufriere town vaste prik geworden en weet de chinees en de pizzaboer al precies wat we willen hebben en waar het moet komen.
Verder gebeurt er elke week wel weer eens iets nieuws. Zo heb ik de Human Resource Manager een week in mijn bed gehad (jaja, denk maar weer vies, ze is een meisje), omdat haar vriend vreemd was gegaan en haar sloeg om te zorgen dat ze niet bij hem weg zou gaan. Daarna viel een van Chris (mijn gekke Amerikaanse huisgenoot) zijn vrienden met zijn kop op het beton en moesten we he naar het ziekenhuis brengen in een rasta busje. Hij was hier maar voor een week, dus hij heeft niet zo heel veel lol gehad, omdat een hersenschudding en rum nou eenmaal niet samengaan. Verder is de GM drie keer met zijn auto over de kop geslagen en weet ik veel wat er allemaal nog meer gebeurt. Het gerucht is dat ik zwanger ben van een homo etc. Etc. Dit land is gewoon een beetje gek.

Op het moment gebruik ik mijn vrije dagen vooral om een beetje van de omgeving te genieten en op hte strand te bakken, maar het weer is de laatste tijd niet zo heel goed. Het is hier nu ongeveer 35 graden gemiddeld en de luchtvochtigheid is 100%. Dat maakt het af en toe wel lastig om berg op en af te lopen. En opmijn vrije dagen regent het meestal ook nog, maar dan loop ik een half uurtje en ben ik bij de warm water waterval, waar ik lekker kan baden.
Afgelopen weekend ben ik wezen snorkelen bij Malgretoute Beach en heb ik een zeeslang gezien. Was ik toch eigenlijk niet zo heel erg blij mee, aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, maar het schijnt dat ze hier niks doen en niet giftig zijn. (Dat wordt gezegd, maar ze zeggen ook dat de oplossing voor darmklachten gin met curry is, aha)
Met de stage gaat het verder ook goed. Ik ben op het moment Supervisor in het restaurant van Jade Mountain. (het hotel met de zwmbaden in de kamers). Ik kan niet zeggen dat ik het idee heb dat ik heel veel leer over het hotelwezen en de motivatie begint een beetje achterop te raken, maar mijn recensies zijn nog steeds goed en ik heb er nog steeds lol in. Verder heeft de GM al laten merken dat hij het niet erg zou vinden als ik na mijn stage langer blijf, maar ik heb hem ook verteld dat ik dat mijn vriendje toch echt niet aan kan doen.
Verder mis ik Nederland en alles erin ook wel hoor. Ik mis alle terrasjes en alle mensjes die wijnjes met me gingen drinken. (Ben nou een bierdrinker, maar dat leer ik wel weer af). Ik mis winkelen in echte winkels waar het normaal ruikt en waar de kleren niet allemaal one size fits all zijn. En verder mis ik jullie natuurlijk allemaal heel erg.

Wat het een beetje goedmaakt is dat mama volgende week komt en dan gaan we het eiland even verder verkennen. Ik wil heel graag een nacht op het strand aan de andere kant van het eiland slapen om de schildpadden trek te zien en verder gaan we naar een concenrt van Shaggy en Jean Paul voor het einde van het cricket seizoen.
Ook is er het begin van het jazz festival wat schijnbaar wereldwijd bekent is. (Geeft niks hoor, ik had er ook nog nooit van gehoord totdat ik hier naartoe ging)

Ik geloof dat ik nou weer aan het werk moet voordat mensen iets gaan merken, maar ik probeer zo snel mogelijk weer te updaten.

Hele dikke kus en knuffel

  • 11 April 2007 - 19:31

    Anneke En Ton:

    Die werkster komt die ook in Delden?
    Vandaag een brief aan jou gepost. Reuze benieuwd wanneeer die bij jou is.
    De knuffel zit al in de enveloppe.

    groeten Ton en Anneke

  • 13 April 2007 - 15:56

    Hansje:

    Jeetje, nou duurt het opeens heel lang voordat het woensdag is. Eerst nog een vette maandag werken en dan dinsdag om die waslijst aan boodschappen voor je te doen.... gigalijst zeg!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 17 April 2007 - 10:55

    Eveline:

    Hee jo..

    Mooi hoor al die verhalen weer!!
    Je maakt wat mee.. haha..
    Blij te lezen dat je je nog prima vermaakt!
    Hier in Den Haag alles ook nog prima!

    Nou geniet nog ff lekker..

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joanneke

Ik ga 4 maanden naar Zuid-Afrika om daar een humanitair project te lopen en om daarna nog een paar weken rond te trekken.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 20762

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 22 Juni 2014

Cambodja

14 April 2006 - 23 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: